Wednesday 5 July 2017

Syurga atau Neraka?

Assalamualaikum,

Lama sudah rasanya diri ini tak menjengah ke sini.Sudah lama tinggalkan dunia penulisan di blog.Tapi di facebook masih lagi.😊

Sudah hampir 2 tahun Fitrah meninggalkan dunia belajar dan sekarang tengah struggle menghadapi dunia sebenar.Dunia mencari rezeki untuk menyara hidup. Banyak dugaan dan susah rupanya nak cari duit ni walaupun rm1.😢😢

Alhamdulillah, walaupun tidak bekerja dipejabat besar dan bergaji besar tapi Fitrah puas hati dan percaya dengan keputusan Fitrah ini.Keputusan untuk bekerja sendiri aka berniaga online. Disamping mencari duit Fitrah boleh juga meluangkan masa dengan mak dan ayah.

Mak dan ayah Fitrah bukanlah muda dan sihat sangat.Maklumlah Fitrah anak bongsu kan.Tapi Alhamdulillah syukur masih dipinjamkan dan diberi peluang untuk berbakti kepada kedua ibu bapa.

Orang luar nampak seronok kan boleh duduk rumah bersama mak dan ayah.Tapi hakikatnya hanya orang yang pernah menjaga ibu bapa yang dah berusia saja tahu susah senangnya.

Kita yang menjaga ibu bapa ni akan dapat dua benda saja.Pahala dan dosa.

Kita yang jarang-jarang balik ni jangan nak pandai-pandai komen apa yang adik beradik kita buat.Tapi bagilah sokongan dan bantuan.Kalau ada masalah jangan nak tunding jari tapi carilah jalan penyelesaian.

Fitrah berharap semoga sepanjang berbakti kepada kedua ibu bapa pahala melebihi dosa.

Fitrah harap semoga Fitrah semakin menjadi orang yang sabar.

Fitrah juga harap setiap apa yang dilakukan mendapat redha daripada mak dan ayah juga redha Allah.

Doakan Fitrah menjadi anak yang solehah dan beriman.

Memang takut kalau berbicara pasal ibu bapa ni.Salah sikit boleh jadi anak derhaka.Allahu minta dijauhkan.😢.

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...