Wednesday 1 February 2012

Mulut celupar

Assalamualaikum,

hyep selamat petang semua,Fit harap anda semua sihat sejahtera.Fit pun sihat saja disamping keluarga tersayang..:D jadi kita haruslah senyum selalu untuk awet muda sebelum memulakan sesuatu

ok sebenarnya Fit nak kongsi sikit pembacaan dengan anda semua tentang cara atau formula yang ditinggalkan oleh Rasulullah SAW untuk diamalkan oleh semua.Semua orang mesti akan termulut celupar kan..Kadang-kadang benda tu tak disengajakan dan semua ni akan terjadi kalau terlalu banyak cakap benda yang sia-sia.Jadi jom kita baca ni dulu untuk mengurangkan diri dari bermulut celupar sama ada sengaja atau tidak sengaja..Perkara ni banyak jadi terutamanya time kita tengah sakit hati dan sebagainya kan..

1)  Rasulullah menyuruh kita diam apabila terdorong untuk bertutur perkara yang tidak sepatutnya dan hanya bercakap benda yang baik. 

2)Rasulullah menyuruh kita berzikir bagi mengimbangi aktiviti lidah.
3)Rasulullah mengajar agar kita sentiasa beristighfar untuk mengelakkan lidah kita dari terus rancak membicarakn perkara yang kita sendiri tidak tahu kebenarannya.


Tak salah kan kalau kita berkongsi benda baik demi perubahan diri  Fit juga.Fit sedar kadang -kadang ada juga perkara yang Fit lakukan telah melukai hati orang lain terutamanya yang rapat dengan Fit.


Oleh itu,jomlah kita cuba amalkan salah satunya secara perlahan-lahan kerana perubahan yang dilakukan secara sikit-sikit akan berkekalan dari berubah sepenuhnya secara serentak.


ok babai see u next time


p/s: kalau nak taw lebih lanjut boleh klik sini k.







No comments:

Post a Comment

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...