Monday 6 May 2013

Hak Privacy

Assalamualaikum,

Hmm pilihan raya pun dah tamat jadi kita harus terima segala keputusan yang rakyat buat.Telus atau tidak itu urusan antara orang yang terlibat dengan Allah.Allah maha tahu segalanya tiada satu pun yang dapat disembunyikan.Ok kita lupakan soal pilihan raya biar pihak tertentu uruskan.

Petang dan hujan macam ni memang buat hati rasa macam tak nak balik u esok hari. Hari yang sibuk dengan pelbagai tugas sebagai seorang pelajar agak mencabar.Biasalah dah nak masuk hujung sem ni memang banyak benda yang kena fikir dan buat.Hati kena kuat untuk survive kalau tidak kemas bag balik rumah tunggu pinangan masuk bagi perempaun la.Lelaki no comment.

Tak ada motif saja update untuk kurangkan stres sementara menyiapkan assignment yang nak hampir tarikh submit.

Haaa...baru teringat Fit nak share pendapat Fit la tentang satu hal yang bagi Fit agak perlu iaitu menghormati atau menjaga batasan.Ini bukan batasan aurat atau pergaulan antara lelaki perempuan tapi tentang hak privasi.Kita tak boleh la sesuka hati nak geledah tempat kawan kita tu terutamanya dalam almari atau meja study walaupun dah rapat. Kita perlu hormat walaupun dia kelihatan macam "tak kisah'".Kalau dapat kawan yang memang mulut laser memang dah kena tapi kesian bagi yang mulut tak berapa laser ni terpaksa pendam ja dalam hati.Jadi bagi Fit kita janganlah pandai nak selongkar barang orang k.Hormat menghormati dan saling percaya amalan mulia.

Okaylah dah nak malam jadi kita berhenti di sini dulu.

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...