Saturday 13 April 2013

I'm in love with Carving :)

Assalamualaikum,

Hyep,selamat pagi kepada anda anda anda yang sudi singgah dan baca blog picisan Fit ni..Hmmm..bulan Mac dah berlalu dan kini dah nak masuk pertengahan bulan April.Paling penting cuti midsem dah nak dekat cuma tinggal seminggu je lagi lepas tu dah boleh balik rumah.Kedah I'm coming soon.

Memang best cuti tapi terpaksa tinggal 2 minggu kelas carving.What carving??Ya,saya sekarang tengah belajar carving.Actually subjek ni tak ada pun dalam degree culinary.Fit dan geng saja je ambik subjek ni untuk bekal lepas dah grad nanti.Skill perlu ada untuk survive dalam industri ni jadi selagi ada peluang kenapa tak cuba kan.

Fit memula tu tak ada la minat sangat saja ikut kawan-kawan dan you know what i 'm in love with carving right now.Tangan memang keras la tapi perlu praktis banyak untuk lembutkan tangan.Sekarang ni Fit dah boleh buat bunga ros,tulip dan daun.

Nak berjaya dalam carving ni ada dua jenis ja.Satu memang ada bakat dalam seni carving dan satu lagi memang rajin usaha.Fit masih tak tahu tergolong yang mana satu.Tapi ada buku mengatakan orang lahir bulan Mac ni berseni.Mungkinlah kot berseni, seni merosakan buah.

InsyaAllah kalau ada rezeki Fit dan geng mungkin akan dapat join training untuk any competition akan datang.Kalian doa-doakan untuk kami k..Sekarang Fit dah faham apa yang my sifu cakap hidup hanya untuk carving.Sekarang fit dah hampir nak ke arah tu.

Setakat ni la dulu ye.Sebelum close blog ni jom tengok gambar ni dulu.

2 comments:

  1. wauuuuu...dah macam profesional da tuh..nnti boleh lah amik empahan buat gubahan pengantin..nice !
    like it so much....tangan keras camana plak..kalau tgan keras konfem carving buah ta jadi ....wahhh..boleh bukak cathering la nnti...good luck....keep it up the good job :D

    ReplyDelete
  2. Hehe..thanks aiman sebab sudi bc dan komen.InsyaAllah kalau ada rezeki ke arah tu.mungkin akan ambik tempahan untuk carving buah.Tangan memang keras tapi perlu train bg lembut

    ReplyDelete

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...