Friday 17 June 2016

Dari Kualimenari ke Dunia Bisnes

Assalamualaikum,



Ehh apa kualimenari tu? Fitrah dulu masa degree belajar dalam kos pengurusan seni kulinari walaupun orangnya tidaklah berseni mana.Geng culinarian yang sebut kualimenari.hehe



Kos ni luas ya bukan hanya memasak saja. Adik-adik yang nak makan sedap dan free kenalah join kos ni. 😊😊



Alhamdulillah dah hampir setahun tamat belajar dan baru saja konvo di Shah Alam hujung April walaupun kampus diPenang. Konvo satu pentas dengan Mira Filzah tapi hari lain-lain. 🙊🙊



Ok simpan segala kenangan zaman study dulu.Zaman berharga zaman kenal erti kawan, musuh, dunia luar dan cinta.Cinta? Cinta-cinta ni bagi orang lain la.kihkih.



Selepas habis belajar ramai dah apply kerja dan dh kerja pun.Tapi Fitrah relax dulu kita fokus dengan kerja yang dah dibuat masa study dulu lagi iaitu bisnes online.Ya dulu bisnes dengan kakak tapi sekarang masih lagi bisnes dengan dia tapi Fitrah dah mula cari bisnes sendiri.



Sebenarnya sejak stpm lagi dah mula menjual secara online dan offline.



Bisnes sendiri selepas study dulu bisnes crispy crab krupkrup tapi stop dulu.Ada yang nak order ke untuk raya?Tanya ja.

PM tepi kalau nak atau whatsApp ke +60175756557(sempat lagi)



Currently fokus dengan Furaiha skincare dulu disamping tolong bisnes kakak. Sangat puas hati bila guna Furaiha.Ketiga-tiga item dia sesuai dengan kulit.Saya guna saya jual tau.



Kalau ada yang nak tahu lebih detail tentang Furaiha boleh pm tepi juga ya.Kita sembang sampai faham nah.


Kenapa masih memilih bisnes walaupun masih belum nampak beli sebuah kereta atau rumah?Ha tu la yang orang luar selalu ukur bila tengok orang berbisnes ni.Material saja yang dilihat.Berbisnes ni kena banyak sabar.Tak boleh expect hari ni jual esok dh berjaya.


Tuah dan rezeki orang berbeza jadi jangan banding ya.Ada yang bertuah dah jadi jutawan hanya dalam beberapa bulan berbisnes tapi ada yang bertahun masih belum nampak hasil yang besar.Hanya empunya diri yang tahu apa yang telah dicapai dari segi material atau rohani.Bisnes mengajar banyak benda dalam hidup.



Amboi kemain panjang kan menaip.Tapi apa yang Fitrah harapkan hanyalah doa dan sokongan daripada kalian untuk teruskan jalan yang telah dipilih ini.Doakan ya semoga apa yang dirancang berjalan lancar. 😉😊😀

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...