Sunday 22 April 2012

Persediaan untuk Ujian MedSI

Assalamualaikum,

Hello semua!! Anda semua apa khabar??Fit kurang sihat sikit du hari ni.Perut asyik tak selesa ja tapi sekarang ni dah ok.

Hmm..28hb ni kan ujian Med SI bakal diadakan jadi mesti semua calon rasa gugup dan tak sabar nak jawab ujian medsi kan termasuk penulis blog ni la..hehe..Dah lama tunggu saat ni jadi bila dah dapat peluang mestilah buat persediaan sebab tak mau kecewa nanti.

Salah satu persediaan untuk mengahadapi ujian medsi kita mestilah kenal-kenal dulu dengan medsi.Contoh soalan macam mana takut nati terkejut bila tengok soalan.Nak senang anda boleh je ke kedai buku berhampiran untuk dapatkan buku panduan MedSI.


ni buku yang Fit beli sebagai persediaan

Mungkin orang lain kata tak payah baca pun tak sebab bukan tanya soalan susah pun cuma jawab ya/tidak, sutuju/tak setuju.Tapi Fit rasa tak salah kan bila kita cuba buat yang terbaik sebab bukan semua orang dapat lulus ujian medsi walaupun ada yang cakap ujian medsi senang.Kita perlu berusaha dan Allah yang tentukan.Insyaallah kalau ada rezeki untuk menjadi cikgu semua kesukaran dapat kita jalani.Betul tak??

Buku yang Fit beli tu dia bagi ada tunjuk contoh soalan ujian medsi dan panduan temuduga.Jadi untuk langkah yang pertama ni Fit cuma perlu baca bahagian A dulu sebab temduga akan dilakukan selepas lulus ujian medsi.

Semua tentang diri  kita

Ha tunggu apa lagi cepat la p beli dan baca apa yang patut bagi otak kita mula berfikir dengan rasional.Fit ada jugak cari tips tentang ujian medsi dan kebanyakannya mengatakan kita kena jadi sepositif mungkin.Memandangkan kita tak tau markah ujian medsi kira macam mana jadi cubalah jawab dengan tenang dan serahkan segalanya kepada Allah..Fit harap semua yang bakal p ujian medsi akan berjaya sehingga menjadi cikgu.Good luck everyone:D

Bye

3 comments:

  1. Replies
    1. dulu beli dekat popular ja.Sorry sebab lambat reply and good luck then.

      Delete
  2. Saya dah cari buku medsi kat mhp, popular. Staff situ kata takde. Sis ada lagi tak buku ni?

    ReplyDelete

thanks for your comment lain kali datang lagi

Lucky Charms Rainbow
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...